Heippa taas. Mä täällä vaan kirjottelen vähän tän hetkisestä tilanteesta missä mä oon.

Eli asun omassa kämpässä mun koiran ja kissan kanssa. En opiskele tällä hetkellä mitään ja oon työtön. Aika huono yhdistelmä nää kaikki. Mä en voi ees lähtee opiskeleen tällä hetkellä kun rahat ei tuli riittään asuntoon, kouluun ja elämiseen. Meinaan et mä en voi asua asuntolassa kun mulla on kissa ja koira joita mä en voi jättää kenellekään, ja opintotuen/opintovelan summa on niin pieni ettei niistä oo mitään apua. Eli tällä hetkellä mä en ees uskalla hakea tai lähteä opiskelemaan.

Mutta töihin. Niin mut minne? Vähän hukassa miten haen, mistä haen, mikä ihmeen CV? Ja onko sitten sama että jäisin kotiin työttömänä kun näin lukiosta valmistuneena ku saan sen minimi palkan minne ikinä mä meen. Eiks se näin oo? En mä halua olla työtön mutta ku ihan maalaisjärjellä miettii et teen töitä ja saan vähemmän rahaa ku työttömänä niin kumman siitä sitten valitsis? Siis jos sulla on kaksi työpaikkaa mihin pääsisit niin kumman ottaisit? Sen jossa on pienempi palkka? Et jos töihin menisin niin tienata pitäis about 1500 et siinä ois mitään järkeä. 8 tuntia päivä, 6 päivää viikossa... 48 tuntia. Eli 1500 jaettuna 48 = 31.25 jaettuna 4 = 7.8125. Toi siis pitäis olla mun tunti palkka vähintään jotta pärjäisin.Näitä asioita mulla pyörii päässä. Numeroita ja se et miten mä pärjään.

Jos elämän laatu ei parane siitä et tekee töitä niin miks tekis töitä? Ok no onhan se palkka parempi kun on opiskellu ammatin itselleen, mut entä sellanen henkilö joka ei voi lähteä opiskelemaan koska ei oo varaa mitä sitten? Mä en voi luopua mun lemmikeistä koska ne on luultavasti ainut asia mikä pitää mut jotenkuten kasassa. Niitten takia mä meen ulos ja vaivaudun ees miettimään et menisin opiskelemaan, hakemaan töitä, jotain. Et mulle elukoista luopuminen on sama ku mä luovuttaisin. Ainut syy miksi mä luopuisin niistä on se et mulla ei ois varaa ruokkia niitä, mut tällä hetkellä me pärjätään ja niitten ruoka ja hyvinvointi on mun listalla #1. Joten mä en oo lupumassa niistä.

Huh huh. Tulipa purettua mietteitä taas. Tosin ei vieläkään hajua mitä mä tekisin :)